KARTEPE / The Greenpark Otel

27 Ekim salı akşam çocukları okuldan aldım. Eve geldik üstümüzü değiştirdik. Yemeğimizi yedik. Valizlerimizi hazırladık -ki buradaki en önemli nokta bu sefer herkes kendi valizini hazırladı..vallahi gözlerim yaşardı- ve saat 19:30'da yola çıktık. Arabamızın sürücü koltuğunun mesafe ayarında bir sorun olduğu için hem gidişte hem dönüşte arabayı ben kullanmak zorunda kaldım. Zaten yol 3,5 saat sürüyor ve nerdeyse tamamı otoyol şeklinde. Gece saat 23:00'de otelde giriş yaptık.

Maşukiyeye kadar geldikten sonra yaklaşık 20. km. kadar dağa tırmanma başlıyor. Biz gittiğimizde hava güzeldi.. Eğer kar tatilinde giderseniz mutlaka otele gündüz giriş yapın derim :)  Dağ yolu boyunca "geyik çıkabilir" levhaları var ama biz, otelin bahçesinde gezinen köpekler ve atlar dışında hiç bir hayvana rastlamadık :)

Otelle daha önce görüşmüştük ve bizim için bir suit hazırlanmıştı. Odamızın kapısında "Bu Odada Çevre ve Orman Bakanı Sayın Osman Pepe kaldı" yazıyordu :)
Odamız 11 katlı otelin 8 katında. Bu kısım çok önemli çünkü dağ otellerinde ilk katlarda kalmak pek tercih edilmeyen bir şeydir. Odamız iki bölümlü ve iki ayrı banyolu gayet konforlu idi. Tertemiz ve sıcacık olması çok önemli bizim için :) Televizyonda digitürk, dsmart ve diğer tüm kanallar yayında. Manzara ise muhteşem.. Her yer göz alabildiğince mis gibi orman...
Otelin mimarisi tam dağ oteli biçiminde.. Yeri ise harika..Hem izmit körfezini hem sapanca gölünü görüyor.. Bizim konakladığımız dönemde çok sis vardı.. Ama sis olmadığı zamanlarda bu manzarayı  izlemek bile yetiyor insana..

Maşukiye'de o kadar çok yeşil tonu ve bu yeşilliklerin arasında sarı ve kahverengi tonu yapraklar var ki ve bu görüntü öyle romantik öyle güzel ki... Maşukiye bu nedenle "aşık olunan" anlamına geliyormuş onu da anladık :)
O gece güzelce uyuduk.. Çarşamba sabahı kahvaltımızı yapıp yürüyüşe çıktık..Zeynep'in hayali "dağa tırmanmak".. Bu yıl içinde yaptığımız seyahatlerde, yol boyunca gördüğümüz dağlara tırrmanmak istediğini söyledi durdu kuzucum..Sırf bu nedenle çıktık madem dağa o zaman tırmanmak gerek tabi :) Aslında dağa tırmanmak çok keyifli ancak sık sık sis bastırıyor ve bu biraz ürkütüyor insanı !! Yürüyüş boyunca çeşit çeşit mantarlar gördük ve hiç birisine ellemedik :) Dağ yolunda, minik sevimli mekanlarda, ızgara sucuk, köfte vs. yapılıyor.. hem ucuz hem lezzetli idiler :)
Otele dönünce kendimizi sıcak havuza attık..Yüzme havuzu yeterince büyük.. Minicik bir çocuk havuzu da var..Deniz ve Zeynep kolluksuz yüzmede oldukça ilerlediler.. Havuzun kısa kenarını kolluksuz geçebiliyorlar :)
Otelin SPA merkezi, biz gelmeden 1 gün önce, saunada çıkan bir yangın nedeni ile tadilatta olduğu icin masaj vs yaptıramadık. Ama kızlarla her havuz keyfinden sonra hamam keyfi yaptık. Ben hamam olayından pek hoşlanmasam da çocuklar çok keyif aldıkları için her gün mutlaka hamam seansı yaptık :) Ayrıca bu kısacık tatilde ama havuzda yüzmek ve ormanda yürümek yetti :)

Perşembe günü aralıksız yağmur yağdı.. Oysa biz o gün ata binecektik :( Kısmet diyerek Maşukiye ve Sapanca'yı gezdik.. Her sokağa aşık olduk.. Hemen burdan bir ev alalım ve buraya yerleşelim istedik :)
Maşukiye'de en göze çarpan şey Alabalık Çiftlikleri..Biz ailecek alabalık sevmesek de denemek lazım dedik kremitte balık ve güveçte çerkez peyniri yemeye doyamadık..Sapanca gölünün kenarında çay bahçesinde kahvelerimizi içtik..Akşam otelde şömine başında sıcak şarap içip keyfimize baktık :)

Çocuklar için cocuk klubü yok otelde.. Ama jetonlu oyuncakların ve nintendo wee'nin bulunduğu bir salon var.. Biz hiç kullanmadık ama AVM'lerdeki oyun alanlarına benziyordu :(
Cuma sabah uyandığımızda her yer karla kaplanmıştı. Olağanüstü bir güzellik daha orata çıktı..Nerdeyse ayak bileğimize kadar yükseldi karlar..Öğlene kadar karla oynadık..Hava yumuşacıktı..Akşamüstü yola çıktık.. Kartepe karla kaplı olmasına rağmen hemen 18 km. aşağıda olan Maşukiye'de yağmur bile yoktu !!

Fotoğraf makinesini her dışarı çıktığımızda odada unuttuğumuz için çektigimiz fotoğrafların nerdeyse tamamı otel içinden :)
Bu arada otelimizin kapısında bekleyen 4 adet harika köpek ile çok zaman geçirdik.. Ben biraz ürksem de çocuklar kolayca arkadaş oldular köpeklerle..

Otelde müşterilerin çoğunluğu İstanbul'dan.. İstanbul'a 1,5 saat mesafede olunca ve de 29 ekim tatili ile birleşince oldukca müşteri sayısı oldukça çoktu.. Hem çocuklu aileler, hem de sevgililer bol miktarda vardı :) Otelin lobisi kocaman ve şömineler surekli yanıyor çıtır çıtır.. Her dakika çay-kahve servisi var.. Okey, iskambil, tavla oyunları için de bir salon var..

Yemekler orta karar.. Çesit çok ama çok çok lezzetli değil :) Çalışanlar güleryüzlü ve oldukça yardımsever.. Akşam yemeklerinde aşçılar show yapıyor.. Bir de akşamlari lobide canlı müzik yapılıyor.. Yavaş ve sakin müzikler :) Zaten Maşukiye'de hayat öyle sakin ki bayıldım doğrusu :)