1-6 EYLÜL 2009

Bu hafta Kuzenimizden piyano dersi almaya devam ettik. Şimdi artık “Pazar gidelim” şarkısını da çalıyoruz :)

Çetin Emeç Bulvarı üzerindeki Mc Donalds’a gittik. Hem yemek yedik hem oyun bölümünde oynadık. Çocuk menüsüne POLY bebeklerden hediye ediyorlar unutmayın :)

Bir akşamı Tülay Halalarda geçirdik. Kubilay ağbimiz ile kudurduk.

Her Perşembe okul çıkışı “oyunevi”ne drama dersimize gittik. Bu seferki oyun konumuz derinlik algılama ve farklı görme idi. Bir resme bakıp onun arkasının nasıl olduğunu hayal edip küplerle o şekilleri yaptık. Hepimiz farklı şeyler ortaya çıkardık.

Yüzüncü yıl mahallesinde yeni açılan Birlik Parkını keşfettik.

Fil ve Köpek şeklindeki kaydırak ve salıncakları çok sevdik.

Yine Yüzüncü yıl Mahallesinde Ege yöresinin tatlarından hizmet veren Künar isimli bir pideciye gittik.

İlk kez tahinli pide yedik.

Bir akşam Vişnelik’te Karagöz ve Hacivat gölge oyununu izledik.

Vişne kurdunda oyunlar oynadık.

Bir akşam annemizin karnında iken bizim takibimizi yapan çok sevdiğimiz doktorumuz Bülent Amcaların evine gittik. Kapıda kocaman köpekleri vardı ama öyle hareketli bir köpekti ki pek sevemedik :)

Eşi Zeynep Teyze annemizin çok sevdiği bir arkadaşı. O da bizi çok seviyor. Buzdolaplarında taa Amerikadan getirdiği magnetleri hediye etti bize.Annem almayın dedi ama biz o kadar sevdik ki almak zorunda kaldık :)

Bu aralar evde yaptığımız faaliyetlerin birincisi spor yapmak. Annemizin aldığı dvdler eşliğinde yoga ve cimnastik yapıyoruz :)

Yine evde olduğumuz zamanlarda bol bol lego yapıyoruz.

Artık kendimizi geliştirdik.

Kocaman şehirler yapmaya başladık.

Annemizle birlikte karar verip bir günümüzü "müze günü" ilan ettik.
Önce Anadolu Medeniyetleri Müzesini gezdik.
Ülkemizde bizlerden çok çok çok zaman önce yaşamış insanların kullandığı eşyaları görünce hayret ettik.

Annemiz bize tüm yazıları okudu ve anlattı.

Eskiden kullanılan eşyaların nasıl bulunduğunu, nasıl sergilendiğini ve bütün bunların bizim için neden çok önemli olduğunu öğrendik.

Öyle güzel eşyalar vardı ki eski zamanlarda yaşamak istedik.

Müze çıkışı kafede oturup birşeyler içtik. Müzeyi ziyarete gelen turistlerle annemizin ingilizce konuşmasını hayretle dinledik. Turist amcalar ve teyzeler bizi müzeyi gezerken görmüşler ve tebrik etmek istemişler :) Aferin bize :)

Sonra Çengelhan içindeki Rahmi Koç Müzesine gittik. Bu müzede eskiden çocukların oynadığı oyuncaklar sergileniyor. Ayrıca harika trenler, tekneler, uçaklar ve arabalar var. Öyle güzel düzenlenmiş bir alan ki sıkılmadan saatlerce gezdik. Her objeyi inceledik. Bazı oyuncakları görünce annemiz çok duygulandı. Atatürk için özel bir bölüm vardı. Ordaki düğmeye basıp Atatürk'ün sesini dinledik. Annemiz ağladı. Biz de hüzünlendik. Sonra karnımız zil çalmaya başladı. Giriş katında güzel bir restoran var.

Orda oturup yemek yedik.Yemekleri çok beğendik. Annemiz bizi bir pazar bruncha getirmeye söz verdi. Garson ağbi bize çok güzel kataloglar hediye etti. Annemiz ordaki Türk Kahvesi'nin sadece İstanbul'da satışı yapılan çok özel bir kahve olduğunu söyleyerek keyifle kahvesini içti. Tuvaleti o kadar temizdi ki annemiz bile hayret etti. Tuvaletin camından görülen uçağı bahçede görünce "şaşkın bir pilot" buraya iniş yapmış sandık :)

Sıra Kurtuluş Savaşı Müzesini gezmeye geldi. Ancak o kadar yorulmuştuk ki Müzeyi 5 dakikacık gezip çıkmak zorunda kaldık. Annemiz kalan müzeler için yeniden bir gün planlamaya söz verdi.Not: Müze girişlerinde çocuklardan ücret almıyorlar.

Bir akşam Altındağ Belediyesinin Hamamönü'nde düzenlediği Ramazan Etkinliklerine katıldık. Her yerde alışveriş standları yapmışlar. Ortalıkta Nasreddin Hoca, Karagöz, Hacivat gibi kostümlü masal kahramanları geziyor. Her an bir yerlerde bir aktivite yapılıyor. Gerçekten çok güzel düzenlenmiş bir mekan olmuş. İsterseniz yemek yiyebileceğiniz küçük lokantalar da var.

Bir akşam Lozan Park'a gittik. Bizim çok sevdiğimiz bu parka ne zaman istesek götürüyor annemiz bizi.

Bir akşam Mustafa Dayımıza iftara davetli idik. Bütün ailemiz orda toplandık. Kuzenler, teyzeler ve tabi ki annanemiz de ordaydı. Biz kuzenlerle yüzük saklamaca, sıcak-soğuk, sessiz sinema gibi oyunlar oynadık. Sonra dayımız bize ney çaldı. Bize ona kemençe ile eşlik ettik :)

Bu hafta gittiğimiz market alışverişimizde kendimize Kağıt vs.nin yeni sayılarını aldık.