BENİM BABAM CANIM BABAM

ANNEOLMAK : Adınız Soyadınız
AYÇAĞ C. : Ayçağ Coşkun
ANNEOLMAK : Kaç yıllık evlisiniz?
AYÇAĞ C : 7 yıl
ANNEOLMAK : Kaç çocuğunuz var? Yaşları ve adları nelerdir?
AYÇAĞ C. : Deniz ve Zeynep isimli 4 yaşında ikiz kızlarım varANNEOLMAK : Eşinizle nasıl tanıştınız?İlk gördüğünüz anı biraz anlatır mısınız?
AYÇAĞ C. : Eşimle üniversitede tanıştım. İlk gördüğümde okul kantinindeydik “ne kadar güzel gülümsüyor” diye düşündüm.ANNEOLMAK : Aslında biraz da sınav yapalım,sakıncası yoksa. İlk tanıştığınız tarihi hatırlıyor musunuz?
AYÇAĞ C. : 14 şubat 1987 de. O akşam malum sevgililer günüydü. Ve ben Ayşegül’e ilk kez o gün “akşam planın var mı?” dedimANNEOLMAK : Bayağı uzun bir süre geçmiş evlilik tarihine kadar, tanıştığınız zamanla evlenme sürecine gelene dek neler geçti, evlilik kararı nasıl verildi?
AYÇAĞ C. : Biz Ayşegül ile 12 yıl flört ettik. Aynı üniversitede ama başka bölümlerde okuyorduk. Hemen her gün birlikteydik. Artık evlenelim diye karar verdiğimizde yıl 1999 idi ve hemen nişanlandık. Bu kadar uzun zaman flört edince zaten ailelerimizle tanışıyorduk. 2 yıl nişanlılık dönemi sürdü. Bu arada evimizi ve eşyalarımızı hazırladık.
ANNEOLMAK : Evlilik teklifleri genelde romantik olur,sizinki nasıl oldu?
AYÇAĞ C. : Ben Ayşegül’ü birlikte gitmekten çok keyif aldığımız bir restorana götürdüm. Yemeğin ortasında “annemler bu hafta size gelmek istiyor” dedim. Ayşegül şaşkın bir biçimde “gelin tabi ama hayırdır?” dedi. Ben de “artık evlensek nasıl olur ?” dedim. Ayşegül de “iyi olur Ayçağcım da bu böyle mi söylenir ?” dediANNEOLMAK : Eşinizden hamile olduğunu öğrendiğinizde ilk aklınıza gelen ne oldu?
AYÇAĞ C. : Ayşegül hamile olduğunu söylediğinde inanamadım. Gerçekten çok büyük süpriz oldu. Önceleri çocuk konusunda ben çok kararsızdım. Ama Ayşegül anne olmayı çok istiyordu. Ben baba olacağım için her baba adayı gibi çok şaşkındım.
ANNEOLMAK : Tek çocuk beklerken ikizlerin geleceğini öğrendiğinizde neler hissettiniz?
AYÇAĞ C. : İşte bu tam bir şoktu. Ayşegül beni tek bebeğe ikna etmek için uğraşırken Tanrı’nın bize iki bebek nasip etmesi hepimiz için çok şaşırtıcı ve çok mutluluk vericiydi.ANNEOLMAK : Çocuklarınızı yetiştirirken en son kararı ailede kim verir?
AYÇAĞ C. : Ayşegül verir.ANNEOLMAK : Baba olarak kurallarınızı var mıdır?
AYÇAĞ C. : Evet var. Bu kuralları koyarken kızlarımla konuşup kararlaştırırız ve bozulmamasına özen gösteririz.
ANNEOLMAK : Eşinizi anne olarak seyrettiğinizde ne görüyorsunuz?
AYÇAĞ C. : Sabrına ve enerjisine hayran oluyorum. Doğumdan sonra gittiğimiz bir çocuk doktoru “ikizleri emzirmek zordur siz hemen mamaya başlayın” demişti ve Ayşegül buna çok içerlemişti. Ama gerçekten büyük bir azimle kızlarımızı 2 yaşa kadar emzirdi. Bu bile başlı başına hayranlık vericiydi.ANNEOLMAK : Çocuklarınızın geleceğinde rolünüz ne olur?Sınır belirler misiniz baba olarak kendinize?
AYÇAĞ C. : Çocuklarımın her adımında gerektiği duruma göre önlerinde, yanlarında ve arkalarında olmak isterim. Bunun için de şimdiden yatırım yapıyorum. Onların durumuna göre hangi yönde olmam gerektiği konusunda seminerlere katılıyorum, bu konuda yazılmış kitapları okuyorum ve uzmanlara danışıyorum. Örneğin en son “çocuklarla nasıl oyun oynanır?” başlıklı bir eğitim programını tamamladım. Çok keyifliydi.ANNEOLMAK : İkiz çocukların tek çocuğa göre farklılıklarını anlatır mısınız?
AYÇAĞ C. : İkiz çocuklar aynı yaşta iki kardeş gibiler. Birbirlerine benzerlikleri de iki kardeş kadar. İlk yıllarımız zorlu geçse de şimdi onların birlikte keyifli oynamalarını izlerken mutlu oluyorum. Çocuklar için ise tek anne ve babayı aynı anda paylaşmak biraz zordu. Şimdi onlar da bunun keyfini çıkarmaya başladılar.ANNEOLMAK : Kendi babanızı düşündüğünüzde,onun izinden mi gidiyorsunuz yoksa kendiniz farklı bir yol mu çizdiniz?
AYÇAĞ C. : Zaman zaman babamın izinde davranışlarım oluyor elbette. Ama çoğunlukla kendi tarzım olduğunu düşünüyorumANNEOLMAK : Dürüstlük, saygı,sevgi, başarı.. Çocuklarınıza öğreteceğiniz en önemlisi hangisi olurdu?
AYÇAĞ C. : Hepsi tabi ki. bunların birbirleriyle çok yakın ilişkide olduğunu düşünüyorum. Çocuklarımıza “iyi insan” olmayı öğretebilirsek, bunun içinde dürüst , saygılı, sevgili olmayı da öğretmiş oluruz. Başarılı olmak ise bence mutlu olmaktan sonra önem arz ediyor. Ama başarılı olmak, mutlu olmayı da beraberinde getiriyorsa başarılı olmak için de düzgün yolları öğretmek gerekiyor.ANNEOLMAK : Kız çocukları baba evinde misafir derler,evlendiklerinde evden uçup giderler.Mesela bizim babamız kızımızı kimselere vermeyecekmiş .Siz de aynı mı düşünüyorsunuz?
AYÇAĞ C. : Ben kızlarımın kimse ile evlenmesini istemiyorum. Sonsuza kadar onlarla birlikte olabilmemiz hayal mi sizce ?
ANNEOLMAK : Gözünüzü kapatıp geleceği hayal ettiğinizde kızlarınızı nerde görüyorsunuz?
AYÇAĞ C. : Onların sadece gülümseyen yüzlerini görüyorum.ANNEOLMAK : Babalara ve baba adaylarına neler söylemek istersiniz?
AYÇAĞ C. : Baba olmak çok ciddi bir iş. Hayatta sahip olabileceğiniz en ciddi ama o kadar da eğlenceli bir iş. Keyfini çıkarın.ANNEOLMAK : Ve son olarak sizin ve tüm babalarımızın babalar gününü kutlarız
AYÇAĞ C. : Teşekkür ederim. Ben de tüm babalara selam yolluyorum.ANNEOLMAK : Bu güzel röportaj için çok teşekkür ederiz.


http://www.anneolmak.org/Yazilar.asp?goster=dos&id=1059

BABAMIZA TEŞEKKÜRLER..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder